2021. november 16–19.
A Comitato Dantesco Ungherese a Magyar Tudományos Akadémia, Szent István Tudományos Akadémia, Szegedi Tudományegyetem, Emberi Erőforrások Minisztériuma támogatásával nemzetközi konferenciát szervez Dante Alighieri halálának hétszázadik évfordulóján.
Tudomány és költészet – program >>>
Tudomány és költészet Dante műveiben c. konferencia szegedi megnyitója
Dante és a Biblia. Bibliai műfajok és eszmék átvétele Dante Isteni színjátékában
Benyik György
Dante 1921 Magyarországán: politika és vallás
Pál József
Prohászka Ottokár akadémiai székfoglalója Dantéról
Rosta István
Dante 600 és a Szent István Akadémia
Barna Gábor
Idegtudományi meglátások Dante Commedia-művéről
Janka Zoltán
Dante-citátumok a Seicento tudományos szövegeiben
Tombi Beáta
Tudomány és költészet Dante műveiben
az első hat előadás vitája
Dante és a népszerű vallásos irodalom
Falvay Dávid
Két problematikus tercináról (Pokol I. 76–78.; Purgatórium XXX. 73–75.).
Az irónia értelemgeneráló szerepe Vergiliusnak és Beatricének az Utazó „viszontlátásakor” mondott
első megnyilatkozásában
Hoffmann Béla
A Divina Commedia limbusainak teológiai megközelítése
Hoványi Márton
„A csalásnak e ronda képe”. Dante Geryon-értelmezése
Süli Tünde
„Teljes mélységében és egész magasságában”. Giovanni Papini értelmezése Dante poétikájáról
Tóth-Izsó Zsuzsanna
Dante: Pokol – monodráma
Gyabronka József
„Egyetlen intéssel” (Par. XXII 101). Testbeszéd Dante Színjátékában
Vígh Éva
A Magyarországon őrzött „Commedia”-kódexek sajátosságai
Draskóczy Eszter
Dante a századforduló művészetében
Keserü Katalin
Egy költői utazás a Poklon és a Purgatóriumon keresztül:
Szerkezeti párhuzamok Babits Mihály Nyugtalanság völgye című kötete és Dante Isteni színjátéka között
Szénási Zoltán
A sokszólamú magyar Dante-interpretációk
Szabó Tibor
„Üres utcák rideg labirintusa” – Dantisztikai közelítések Krasznahorkai László Az urgai fogoly című művéhez
Várkonyi Borbála
Tudomány és költészet Dante műveiben
zárszó a szegedi eseményekhez
Tudomány és költészet Dante műveiben c. konferencia szegedi megnyitója |
|
Dante és a Biblia. Bibliai műfajok és eszmék átvétele Dante Isteni színjátékában |
|
Dante 1921 Magyarországán: politika és vallás |
|
Prohászka Ottokár akadémiai székfoglalója Dantéról |
|
Dante 600 és a Szent István Akadémia |
|
Idegtudományi meglátások Dante Commedia-művéről |
|
Dante-citátumok a Seicento tudományos szövegeiben |
|
Tudomány és költészet Dante műveiben – az első hat előadás vitája. |
|
Dante és a népszerű vallásos irodalom |
|
Két problematikus tercináról (Pokol I. 76–78.; Purgatórium XXX. 73–75.). Az irónia értelemgeneráló szerepe Vergiliusnak és Beatricének az Utazó „viszontlátásakor” mondott első megnyilatkozásában |
|
A Divina Commedia limbusainak teológiai megközelítése (az előadás végén vita) |
|
„A csalásnak e ronda képe”. Dante Geryon-értelmezése |
|
„Teljes mélységében és egész magasságában”. Giovanni Papini értelmezése Dante poétikájáról (+ vita) |
|
Dante: Pokol – monodráma |
|
„Egyetlen intéssel” (Par. XXII 101). Testbeszéd Dante Színjátékában |
|
A Magyarországon őrzött „Commedia”-kódexek sajátosságai |
|
Dante a századforduló művészetében |
|
Egy költői utazás a Poklon és a Purgatóriumon keresztül: Szerkezeti párhuzamok Babits Mihály Nyugtalanság völgye című kötete és Dante Isteni színjátéka között |
|
A sokszólamú magyar Dante-interpretációk |
|
„Üres utcák rideg labirintusa” – Dantisztikai közelítések Krasznahorkai László Az urgai fogoly című művéhez |
|
Tudomány és költészet Dante műveiben zárszó a szegedi eseményekhez. |
Támogatónk az Emberi Erőforrások Minisztériuma